Bucurii duhovnicești

”Un gând mi-aduce aminte
de un Părinte cu dragoste
de Dumnezeu, de oameni,
de-nțelepciune”.

Părintele Cleopa

Să aveţi către Dumnezeu inimă de fiu, către aproapele
inimă de mamă şi către voi minte de judecător.

(Părintele Ilie Cleopa)

Bucurii duhovnicești ale Părintelui Ilie Cleopa

335. Ce bucurii duhovnicești mai deosebite ați avut la mănăstirea Sihăstria în anii tinereții ?

Cele mai mari bucurii duhovnicești le-am avut în primii zece ani, când am fost cioban la oile mănăstirii împreuna cu frații mei. Stâna, oile, trăirea în liniște și singurătate pe munte, în mijlocul naturii mi-au fost cea mai înaltă școala de călugărie și teologie din toată viața mea. În acești ani m-am rugat cel mai mult și am citit numeroase scrieri ale Sfinților Părinți, precum : Patericul, Scara Sfântului Ioan Scărarul, Sfântul Isaac Sirul, Sfântul Efrem Sirul, Învățăturile Sfântului Ioan Gură de Aur, Exaimeronul Sfântului Vasile cel Mare, Viețile Sfințior și Sfânta Scriptură. Cărțile le împrumutam din bibliotecile mănăstirilor Neamț și Secu și le purtam cu mine în desagă, cu oile pe munte. Iar rugăciunea mea era citirea Psaltirii în fecare zi și cele șapte laude. După ce terminam pravila, mâncam ceva din desagă, apoi scoteam scrierile Sfinților Parinți și citeam pe lângă oi până seara. Îmi erau așa de dragi cuvintele Sfinților Părinți încât se lipeau ca ceara de memoria mea. Mi-amintesc, odată, că și Sfântul Cuvios Ioan Iacob, bibliotecar la Mănăstirea Neamț între anii 1933-1936 mi-a împrumutat să citesc cartea Alfavita sufletească. Apoi mă întâlneam cu călugării pustnici care se nevoiau acum 50 de ani în pădurile din împrejurimi, cărora le ceream cuvinte de folos și le duceam câte ceva de mâncare de la stână. Toate acestea au format pentru mine cele mai curate bucurii duhovnicești.
Fragment din:
http://www.sfaturiortodoxe.ro/pcleopa/convorbiri11.htm
Și în Formula AS

Comentarii închise la Bucurii duhovnicești

Din categoria Motive pentru condei

Comentariile nu sunt permise.