La un om totul trebuie să fie frumos

Ileana Vulpescu

” Oricâtă pasiune ar exista între un bărbat şi o femeie, judecata îşi situează la un moment dat partenerul numai pe verticală. Acest moment nu poate fi evitat. Nici pasiunea cea mai mare nu absolvă pe nimeni de această poziţie esenţial umană. Ceea ce îţi rămâne dintr-un om e ceea ce-l abstrage din animalitate: gândirea lui, cuvintele, gesturile. Orizontalitatea erotică este cel mai perisabil element al unei legături. Ai să vezi, într-o zi, că numai spiritualitatea rămâne dintr-o iubire”. (Ileana Vulpescu – Arta conversației)

”Optimismul, speranţa sunt cele mai bune investiţii dintr-o viaţă. Oamenii sunt efemeri şi schimbători. La sfârşitul unei vieţi vezi că, afară de câteva gânduri frumoase şi de câteva închipuiri, cu nimic nu te-ai ales”. (Ileana Vulpescu – Arta compromisului)

”Când te simţi lovit, apăsat de viaţă, trebuie mai ales atunci să-ţi îndrepţi ochii spre zona solară a speciei: să asculţi muzică, să reciteşti o poezie, să te uiţi la un tablou. Dintr-o dată, simţi cum, de la nivelul râmei, fiinţa ta se ridică pe verticala piscului.” (Ileana Vulpescu – Arta conversației)

”La un om totul trebuie să fie frumos, de la haine până la suflet.
Anii te învaţă să devii sfios cu sufletul altuia şi chiar cu sufletul tău.
În comportamentul tău faţă de cineva, nu-ţi lua argumentele din părerile altuia despre acel cineva.
S-au năruit şi se vor nărui civilizaţii, cultura însă e ceea ce supravieţuieşte civilizaţiilor materiale, iar ea va fi etern însemnată de pecetea geniului.
E greu să fii femeie, dar nici bărbat nu-i uşor să fii”.
Și alte cugetări din:

Arta conversației

10 comentarii

Din categoria Motive pentru condei

10 răspunsuri la „La un om totul trebuie să fie frumos

  1. ane

    ”La un om totul trebuie să fie frumos, de la haine până la suflet.”
    Îmi place f. mult citatul,de altfel toate sunt inspirate din viata reala.
    Seara faina!

    Apreciază

  2. ovi

    da…
    imi place Ileana Vulpeascu…
    totul trebuie… (nu-mi palce cuvantul „trebuie” pentru ca suna a oblogatie)
    imi place frumusetea naturala… si totul naturla… venind de la sine… doar pentru simplu motiva ca nu poate fi altfel…

    Apreciază

    • Am observat mai demult că ai spirit de observație, dar… oare nu le este dat oamenilor tocmai pentru că sunt oameni să depună eforturi să devină frumoși pe cât posibil în toate (atât în interior cît și în exterior) ? O zi frumoasă !

      Apreciază

      • ovi

        sa depun efort… ca sa devin frumos???
        hmm… nu-mi suna prea bine formularea asta…
        In ce ma priveste… cred ca motivatia-mi, nu trebuie sa fiu frumos… ci… sa anin un zambet in privirea celuilat, printr-o facere de bine… printr-un cuvant potrivit…
        cand ma port frumos cu celalat… nu pot sa fiu decat frumos… cel putin asa ii percep pe cei ce se poarta frumos cu mine…

        Apreciază

  3. Îmi place foarte mult, Ileana Vulpescu. O femeie puternică, de la care oricând avem numai lucruri importante de învăţat pentru succesul nostru. M-am bucurat de alegerile tale foarte inspirate şi îţi mulţumesc mult, Geogeta.
    O seară minunată îţi doresc! 🙂

    Apreciază

    • Intr-adevăr, și citind Arta conversației găsim multe cugetări, lucruri importante de învățat în plus e adevărat ceea ce a spus undeva (un interviu cred) un lucru foarte adevărat și anume: credința în virtutea literaturii de-a alina sufletele. Noapte bună și săptămână frumoasă !

      Apreciază

  4. Bună, Ovi ! E adevărat ce-ai spus, din punctul tău de vedere, pentru că așa ești tu. Cred că d-na Ileana Vulpescu se referea într-un context general. Frumusețea este un concept diferit pentru oameni, fiindcă educația, percepția oamenilor este diferită, (anturajul contează de asemeni) dar pentru că trăim împreună , unii față de ceilalți trebuie, nu, mai bine zic este plăcut și sănătos ca numitorul comun să fie frumusețe (care poate însemna înțelegere, compasiune, armonie, curățenie fizică și sufletească, iubire, prietenie, felul de a se îmbraca, decența, ș.a.). O zi cât mai plăcută !

    Apreciază

  5. Cu foarte multi ani in urma am citit cartea si apoi am mers sa vad si piesa de teatru. Mi-a marcat viata pt. totdeauna!

    Apreciază

    • Da, e o carte reper, lasă loc de reflecții și nu o mai uiți. Eu mi-am reîmprospătat amintirile postând acest articol și citind despre această scriitoare admirabilă. Mulțumesc de popas, zile frumoase cu toate cele bune !

      Apreciază

Lasă un răspuns

