Azi, Andrei Pleșu…

„Citesc cu plăcere, îmi plac ideile și îl caut pe Dumnezeu. Dar îmi plac și cîrnații de Pleșcoi, bufoneriile crude, brînzeturile răscoapte, cheful, hetaira, romanța. Sunt, hélas, lacom, echivoc, ușor de atras spre lejerități de tot soiul… Asta e, vreau-nu-vreau, „rețeta” mea existențială, tensiunea primejdioasă a destinului meu. (…) Cine – atribuindu-mi perfecțiuni geometrice – e dezamăgit să-mi vadă ridurile, și-a creat un interlocutor fals și nu am de gînd să încurajez o asemenea anomalie. – Andrei Pleșu

Andrei Plesu – limba vorbită prost otrăvește sufletele

Andrei Plesu – să faci cât mai mult bine

Andrei Plesu – despre libertatea interioară

http://ro.wikipedia.org/wiki/Andrei_Ple%C8%99u

9 comentarii

Din categoria Motive pentru condei

9 răspunsuri la „Azi, Andrei Pleșu…

  1. Ce bine că mai auzim câte ceva despre câte un intelectual de-al nostru. Thanks!

  2. Mulțumesc mult de vizită și comentariu. Pe blog mai sunt și alte articole despre intelectuali români. Cele bune și o duminică plăcută în continuare !

  3. Minunată alegerea ta, Georgeta. Felicitări. Eu îl apreciez foarte mult pe Andrei Pleşu. Un intelectual în adevăratul sens al cuvântului de la care avem numai de învăţat.
    O seară minunată şi-o nouă săptămână excelentă îţi doresc, Georgeta! 🙂

    • Mulțumesc, Ștefania ! Mă bucur să descopăr că avem tot mai multe afinități, aprecieri comune. Într-adevăr avem ce să învățăm de la d-l Andrei Pleșu care este un reper al vieţii publice şi academice româneşti. O seară cât mai plăcută și o săptămână rodnică cu voie bună !

  4. acum 3 ani, am calatorit scaun lânga scaun pe zboru’ Otopeni-München… 🙂 sunt sociabila si comunicativa, dar mereu rezervata si discreta… a tinut neaparat sa se prezinte si sa-mi puna întrebari diverse… când a auzit de Airbus-Toulouse si NASA-Houston, a fost si mai interesat… noroc ca zboru’ a fost de-aprox 1h45’… din discretie, nu voi „dezvolta”, însa nu m-a impresionat peste masura… 🙂
    * * *
    sanatate si-o seara placuta…

    • Cred că pentru a fi impresionat cu adevărat trebuie să cunoști mai bine persoana, despre persoană…
      După câte bănuiesc nu prea poți fi impresionată peste măsură, ușor. Oricum, totuși, din punctul tău de vedere a fost o discuție interesantă, plăcută ?
      Cele bune și o dimineață senină !

  5. E foarte adevărat ce-ai spus despre acei medici și d-na Eileen Collins, sunt de acord cu tine. Pe de altă parte când întâlnești personalități de genul d-lui Andrei Pleșu, cum ți s-a întâmplat ție, consider că e un noroc sau un privilegiu să ai parte de ceva de genul „Academic speaking”. Cred că este un om plăcut în conversație, dacă are chef de vorbă, cum am înțeles din cuvintele tale, având în vedere erudiția și umorul domniei sale.
    O seară plăcută, Melanie !

Lasă un răspuns

