Impresii despre o carte

jurnalul-șefei-mele

Am cunoscut-o pe Helene Pflitsch pe wordpress citindu-i cu plăcere articolele de pe site-ul său. WordPress-ul este un prieten care creează prieteni și prietenii care chiar dacă sunt virtuale, contează, contează factura lor, impactul celor scrise, a comunicării, ideilor. Căutând prin librării am găsit cartea „Jurnalul șefei mele” care m-a captivat și m-a determinat să scriu aceste rânduri.
Cartea d-nei Helene Pflitsch „Jurnalul șefei mele” este o descriere a perioadei post decembriste românești de după 1989 într-o efervescență de transformări în drumul spre o nouă lume, în care autoarea surprinde cu ajutorul descrierilor și a unui dialog antrenant, plin de umor și savoare, cu un stil propriu și original, momente de istorie, filozofie, contemplație și meditație amprentate de viziunea proprie, modernă, de înțelegere a momentelor trăite împreună cu celelalte personaje, căci, descoperim că eroina este însăși autoarea. Personajele sunt creionate cu acele fine și accesibile instrumente ale unui scriitor ce se respectă (respect care este punctul său forte), cu mijloace stilistice valoroase ce îi sunt la îndemână, exprimând prin scrisul său o viziune personală asupra vieții în continuă schimbare.
Cu o sinceritate care o apropie de cititor este dezvăluită și povestea de dragoste cu Ștefan Mihai, personajul masculin principal, poveste de dragoste plină de pasiune, de o carismă încântătoare, pe care a remarcat-o d-l Dan Șalapa astfel: „povestea de dragoste ce se derulează între el și eroina principală este una dintre cele mai interesante ale literaturii noastre contemporane”.
Când am cumpărat această carte nu am reușit să o citesc imediat, a avut timpul ei anume, căci atunci când am citit-o nu am mai lăsat-o din mână, până ce nu am terminat-o cu excepția unei singure pauze. E o carte care la urmă te îndeamnă să recitești pasaje pentru frumusețea lor, a dialogului, e o carte care te îndeamnă la reflecție, să-i înțelegi personajele pe de o parte și o societate în nevoie de schimbare pe de altă parte. Am apreciat de asemenea netezimea fluxului povestirii care-i dă continuitate, altruismul personajului principal feminin într-o perioadă controversată, de criză a societății românești (sub mai multe aspecte: economice, etice, morale, spirituale) la început de mileniu, bucuria valorii, motive reale și frumoase pentru condei.
Finalul cărții este fermecător și lasă loc de o continuare promițătoare sau o alegere la imaginația cititorului:
Formez numărul de telefon
– Hei, Prințeso, mi-ai citit gândul.
Sunt la Predeal. E un soare minunat.
Pielea ta albă are nevoie de el.
La trei ai un tren. Te aștept în gară.
– Cu o condiție
– Care ?
– De acum înainte fii Mihai, regele meu Mihai.
– Prințeso, de când ți-ai înmuiat picioarele în Mediterana aștept să-mi spui asta
.”

8 comentarii

Din categoria Motive pentru condei

8 răspunsuri la „Impresii despre o carte

  1. Impresiile tale despre cartea Helenei Pflitsch, mi-au stârnit curiozitatea de-a o citi şi eu. Am trecut-o deja pe lista de cumpărături.
    Îţi mulţumesc mult, Georgeta, pentru recomandare ta.
    Zile frumoase şi numai bucurii îţi doresc, Georgeta! ❤ 🙂

    Apreciază

    • Mulțumesc mult, Ștefania și sper curiozității tale să-i fie împlinite așteptările. Este o carte bună pe care am citit-o cu plăcere. Toate cele bune și o seară cât mai plăcută !

      Apreciază

  2. ane

    Foarte frumoasa descrie. Merci, Georgeta!

    Apreciază

  3. Cu siguranţă voi comanda această carte !Iţoi voi comunica impresiile.

    Apreciază

  4. Mă bucur că impresiile mele despre această carte v-au atras atenția și sper să vă placă. Numai bine și o seară cât mai plăcută !

    Apreciază

  5. Doamne, ce aș putea să spun? Pur și simplu nu îmi găsesc cuvinte. Cred că cel mai frumos sentiment pe care îl poate avea cineva care își pune sufletul într-o carte este să găsească impresii ale cititorilor despre cartea sa. Sunt copleșită și onorată.
    Și pentru că ați stârnit , după cum văd, curiozitatea și celor care poposesc pe acest blog, adaug că această carte, în acest moment, se poate achiziționa doar prin Librăria scriitorilor, pe care o găsiți accesând linkul următor:
    http://www.librariascriitorilor.ro/books/details/33/jurnalul-sefei-mele/1
    În același timp vă invit alături de mine la emisiunile pe care le realizez la Radio Vis de taină, „ZigZag printre vise cu Helene”.
    http://en.musicplayon.com/listen-radio-Radio-Vis-de-Taina-125015.html

    Multumesc încă o dată pentru onoarea făcută.
    Cu prețuire, Helene Pflitsch

    Apreciază

    • Vă mulțumesc pentru vizită și comentariu și de asemeni pentru că mi-ați oferit plăcerea de a citi această carte, care așa după cum v-am scris mi-a plăcut foarte mult, ceea ce m-a determinat să scriu aceste impresii. Vă doresc toate cele bune, cu prețuire și drag, Georgeta

      Apreciază

Lasă un răspuns

