De ziua mamei

Mama mea, lumină din lumină îi dăruiesc astăzi o mică poezie;
din amintire vine lumina ei, spre a trece întristarea în bucurie.
Sunt doar o rază de lumină din steaua care ești acum
pe cerul cel plin de stele ce veghează ca un forum,
și călăuze – luna și soarele strălucitor pe-al vieții drum.

Cu gândul cuprins de dor iau din raza soarelui
lumina ce alintă copacii să înflorească în grădină,
s-apară primăvara, renașterea în verde a pământului,
și-n vers de poezie ți-o dăruiesc, azi, în visul de odihnă.
Apoi, cu alte raze de lumină te alint, pe aripa versului:

Mi-e dor de tine, mamă

Sub stele trece apa
Cu lacrima de-o samă,
Mi-e dor de-a ta privire,
Mi-e dor de tine, mamă.
Măicuţa mea: grădină
Cu flori, cu nuci şi mere,
A ochilor lumină,
Văzduhul gurii mele!
………
(Grigore Vieru)

Cea mai scumpă

Spune-mi, care mamă-anume
Cea mai scumpă e pe lume?
Puii toţi au zis de păsări,
Zarzării au zis de zărzări,
Peştişorii de peştoaică,
Ursuleţii, de ursoaică,
Tigrişorii de tigroaică;
Mânjii toţi au zis de iepe,
Firul cepii-a zis de cepe.
Nucii toţi au zis de nucă,
Cucii toţi au zis de cucă;
Toţi pisoii de pisică,
Iară eu de-a mea mămică.
Orice mamă e anume
Cea mai scumpă de pe lume.

(Nichita Stănescu)

Purtătoare de viaţă

Femeie frumoasă, dai lumii-lumină,
Din pântec ce creşte iubirea în rod,
Ai pus nemurirea plămadă în tină
Şi fire de viaţă făcutu-le-ai nod.

Acum eşti potir, ţi-e trupul-ofranda,
Scânteia divină aprinsă-n zidire,
Bărbatul în mir îmbracă triada
Şi-ntreaga fiinţă-i dumnezeire.

Ai luat de la stâncă tăria să rabzi
Când taie în tine durerea ca lama,
Dar ce bucurie în suflet, ce arzi,
Când puiul de om îşi caută mama!

Eşti totul în toate, aceasta-i menirea
Sădeşti bucurie aici pe pământ,
Prin jertfa adusă, primeşti mântuirea,
Mărită femeie, eşti lutul cel sfânt…

(Angelina Nădejde)

Ţin minte, mamă

Aducem anii din copilărie
Să punem leac tăcerii care doare.
Ne răsfăţăm cu-n dram de bucurie
În suferinţa clipei trecătoare.

Mai e în noi copilul de-altădată,
Şi încă, dorul mamei… e în noi,
Mai căutăm iubirea ei curată
Scăpată printre lacrimi şi nevoi.

Ţin minte, mamă,-n fiecare seară,
Cuvântul tău, subtil, mă dojenea
Şi-n mângâierea mâinii, să nu doară,
Lăsai câte-un sărut pe fruntea mea.

(Marin Bunget)

In seara de Craciun

Afară ninge liniștit,
În casă arde focul;
Iar noi pe langă mama stând,
Demult uitarăm jocul.

E noapte, patul e făcut,
Dar cine să se culce?
Când mama spune de Iisus
Cu glasul rar și dulce.

Cum s-a născut Hristos în frig,
În ieslea cea săracă,
Cum boul peste el sufla
Căldură ca să-i facă.

Cum au venit la ieslea lui
Păstorii de la stână
Și îngerii cântând din cer,
Cu flori de măr în mână.

(George Coșbuc)

* * *

Visam cum sălcii se plecară
Peste al apelor obraz.
Era pe-aproape o căscioară
Cu flori tăcute în privaz.

Bunicul murmura în barbă.
Îi adormea în braţe-un ţânc.
Şi vântul mirosea a iarbă
Şi răsărea o stea’n adânc

Şi mama cobora duioasă
Cu zâmbet bun, cu ţâţa dulce,
Şi pruncul şi-l lua acasă
Pe perne proaspete să-l culce.

Oftând se închina moşneagul,
Prin sălcii soarele-apunea.
Şi-ncet târând cu el toiagul
Spre vis bătrânul se ducea.

(Taras Șevcenko)

Închinare

Pentru tine scumpă mamă
Îţi aduc în dar
Cântul cel fără de seamă
Cântul plin de har.
Doina, leagănul de sân,
L-ai cântat ades
Şoapta dragostei îngân
Cântul meu de vers.

(Sorin George Vidoiu)

Taină

ce eram eu, mamă,
la naşterea ta?
în ţipătul tău
eu tăceam ca o taină.

(Silvia Velea)

www.youtube.com/watch?v=RffUqjOY9Ec
www.youtube.com/watch?v=qKjsRu_czMg
www.youtube.com/watch?v=fD0-PCbI4rE

10 comentarii

Din categoria Motive pentru condei

10 răspunsuri la „De ziua mamei

  1. La mulți ani și la multe primăveri înfloritoare! 🙂

    Apreciază

  2. La mulţi ani!

    Apreciază

  3. Intr-un buchet senin de soare/ Am strecurat o mica floare/Ti le trimit cu o urare:/La multi ani si la mai mare! 🙂

    Apreciază

    • Așa să fie, gând frumos ce ai venit
      scris în cuvinte cu rimă și pe net sosit.
      Îți mulțumesc pentru frumoasa urare,
      ce are o dragă floare și senin din soare. ❤

      Apreciază

  4. La mulţi ani!, Georgeta.
    Să fii iubită şi fericită în fiecare clipă a vieţii tale ce va fi să vină! ❤ 🙂

    Apreciază

  5. ane

    O zi fericita iti doresc de ziua femeii, si o primavara minunata!

    Apreciază