Despre dragoste

despre dragoste-ap Pavel
Dragostea îndelung rabdă; dragostea este binevoitoare…
De aş grăi în limbile oamenilor şi ale îngerilor, iar dragoste nu am, făcutu-m-am aramă sunătoare şi chimval răsunător.
Şi de aş avea darul proorociei şi tainele toate le-aş cunoaşte şi orice ştiinţă, şi de aş avea atâta credinţă încât să mut şi munţii, iar dragoste nu am, nimic nu sunt.
Şi de aş împărţi toată avuţia mea şi de aş da trupul meu ca să fie ars, iar dragoste nu am, nimic nu-mi foloseşte.
Dragostea îndelung rabdă; dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuieşte, nu se laudă, nu se trufeşte.
Dragostea nu se poartă cu necuviinţă, nu caută ale sale, nu se aprinde de mânie, nu gândeşte răul.
Nu se bucură de nedreptate, ci se bucură de adevăr.
Toate le suferă, toate le crede, toate le nădăjduieşte, toate le rabdă.
Dragostea nu cade niciodată.

(Sf. Apostol Pavel, Epistola I către Corinteni, cap. 13, 1-8)

Sursa: doxologia.ro

Voi, bărbaţilor, de asemenea, trăiţi înţelepţeşte cu femeile voastre, ca fiind făpturi mai slabe, și făceți-le parte de cinste, ca unora care, împreună cu voi, sunt moştenitoare ale harului vieții, așa încât rugăciunile voastre să nu fie împiedicate.
(Întâia Epistolă Sobornicească a Sfântului Apostol Petru, cap.3, 7)

Sursa: bibliaortodoxa.ro

6 comentarii

Din categoria Motive pentru condei

6 răspunsuri la „Despre dragoste

  1. Și eu zic că Sf. Petru avea mare dreptate. Nu degeaba port numele lui! 😉

  2. Felicitari pentru articol, deoarece cu ocazia sarbatorii Sf. Apostoli Petru si Pavel ai ales aceste 2 invataturi frumoase din scrierile lor.Intr-o lume plina de probleme si de suferinta, dragostea este cea care poate rezolva totul. Fie ca acest sentiment al dragostei sa ne cuprinda pe toti.

  3. Să fie și mulțumesc mult, Tony. Așa e, când există dragoste toate se rezolvă mai ușor. O zi frumoasă, cu bucurii !

  4. Punct ochit , punct lovit….minunat! Super vorbe , adevarate lectii de viata…seara frumoasa

  5. Toate învățăturile Mântuitorului Iisus Hristos transmise apostolilor săi sunt minunate dar, acestea, însușite și atât de frumos redate de apostolii săi mie mi s-au părut că le încununează căci, mai spune apostolul Petru : ”Dar mai presus de toate, ţineţi din răsputeri la dragostea dintre voi, pentru că dragostea acoperă mulțime de păcate” (Întâia Epistolă Sobornicească a Sfântului Apostol Petru, cap.4,8).
    Mulțumesc, o zi frumoasă !

Lasă un răspuns

