”Ceea ce contează în artă este să vibrezi tu însuți și să-i faci și pe alții să vibreze”. (George Enescu)

muzeul george_enescu_bucuresti
Sursa foto

În Palatul Cantacuzino, una dintre cele mai frumoase clădiri construite în stil baroc din Bucureşti, se află Muzeul Naţional „George Enescu” o instituţie publică de cultură, ce funcţionează în cadrul Ministerului Culturii. În cinstea celui care a fost și este considerat cel mai important muzician român, George Enescu, s-a înființat în 1956 și inaugurat în 2 septembrie 1958 muzeul care îi poartă numele. În acest muzeu se află expuse documente și obiecte personale ale marelui compozitor, violonist, pianist, pedagog și dirijor. Tot aici se află, alături de vioara pe care Enescu a primit-o cadou de la un unchi de-al său care era doctor, la vârsta de 4 ani, partituri ale operelor sale, diplome și medalii ce i-au fost conferite, printre care și cea a Legiunii Franceze de Onoare.

Festivalul George Enescu de-a lungul timpului:
http://www.youtube.com/watch?v=E_x_p4gBchE

Enescu Festival: Magic makes hearts beat together!:
http://www.youtube.com/watch?v=35QsAFPV8bg

11 comentarii

Din categoria Motive pentru condei

11 răspunsuri la „”Ceea ce contează în artă este să vibrezi tu însuți și să-i faci și pe alții să vibreze”. (George Enescu)

  1. Ce surpriza, Doamna Georgeta!? Va multumesc, pentru ca ati decis sa umariti fotoblogul meu! Este o onoare pentru mine sa am ca urmaritor, o persoana cu asemenea orizont cultural! Am si eu o surpriza pentru dumneavoastra! Ne „cunoastem” deja, din „lumea literelor”! Blogul „joculdecuvinte” imi apartine si de acolo urmaresc „motivepentrucondei”, pentru care am un mare respect! Sper sa gasiti imagini care sa merite timpul si atentia dumneavostra. Mi s-a spus ca sunt mai talentat la poze decat la poezii! Aveti ocazia sa va convingeti! 😀

    Apreciază

    • Eu vă mulțumesc pentru vizită, atenție și aprecieri. Imi pare rău că nu am reușit să vă vizionez până acum fotoblogul deși îmi propusesem dar, părerea de rău a compensat din plin cu ce am văzut acolo. Am petrecut momente plăcute și interesante în fața imaginilor pe care le-am vizionat. Revin cu plăcere la ambele bloguri spre a le viziona căci am găsit poezii minunate și un fotoblog interesant care m-au convins.
      Toate cele bune !

      Apreciat de 1 persoană

      • Stiati deja ca ambele bloguri au acelasi autor!? Asta este o surpriza si mai mare! Eu am crezut ca prezenta pe „imagynasium” a fost o intamplare! Cel mai mult ma bucura aprecierea dumneavoastra pentru poezii. Va spun sincer ca sunt putin descurajat, dupa ce am citit poeziile altora. Am senzatia ca genul de poezie care l-am adoptat, este demodat si prea trist. Am postat rar in ultima perioada, dar am exersat pentru o alta abordare lirica (un vers mai „liber”, rima alba, mai mult cuvant si mai putina „melodie”). Pana acum nu am gasit o formula multumitoare. Dupa aprecierea dumneavoastra, ma gandesc sa revin totusi la vechiul stil! Inca o data va multumesc! Nici nu va imaginati cat a insemnat pentru mine mesajul dumneavoastra!

        Apreciază

  2. multumiri pt remember….

    Apreciază

  3. Multumim pentru informatii. Inca de tanar marele compozitor s-a bucurat de sprijinul reginei Romaniei, Regina Elisabeta (Carmen Sylva). Lucrul acesta si frumusetea orasului Sinaia, a facut ca intre anii 1923 -1926 compozitorul sa isi construiasca la Sinaia o casa pe care a numit-o „Vila Luminis”. Azi casa sa este muzeu si se poate vizita. http://www.georgeenescu.ro/sectiile-muzeului_doc_25_casa-memoriala-george-enescu-sinaia_pg_0.htm.
    Acum 3 ani cu ocazia evenimentului „Noaptea Muzeelor” am vizitat casa memoriala de la Sinaia, asistand si la un concert de coarde in incinta muzeului.

    Apreciază

    • Și eu mulțumesc de vizită și informații. Vara viitoare când voi trece prin zona Prahovei o zonă atât de bogată în frumuseți voi avea în vedere și vila ”Luminiș”, astăzi muzeu și o voi vizita. Toate cele bune !

      Apreciază

  4. AndreeaGarden

    Reblogged this on Poezia Universului Meu and commented:
    Cea mai simpla si clara definitie a artei, exprimata de George Enescu

    Apreciază