Cânta la Stupca o vioară

Localitatea-CIPRIAN-PORUMBESCU
Sursa foto

„Cânta la Stupca o vioară
Şi lumii spus i-a fost apoi
Că doina noastră-i lăcrămioară
Nemuritoare pentru noi!

Ea asculta plângând, pădurea
Din dealurile înverzite
Strângându-le în doină, toate;
Minuni de Domnul hărăzite!

Balada e din neam viteaz ,
Ce-i trăitor printre ponoare,
Cu suflet mândru, pururi treaz
Şi-i cel mai brav dintre popoare!

Şi marea plânse dorul ei
Şi adăstă lângă vioară,
Iar cântecul ne-a fost temei
Când am cântat-o-ntâia oară!”

Versuri: Ioana Voicilă Dobre

Ciprian Porumbescu – Balada pentru vioară, op. 29

4 comentarii

Filed under Motive pentru condei

4 responses to “Cânta la Stupca o vioară

  1. Forate Frumos! Iti multumin Georgeta pentru postarile interesante pline de dor si vibratie patriotica!

    Apreciază

  2. Atat de sensibile si profunde versuri!…iti multumesc pt. (re)citirea lor. Am vizitat Casa natala a marelui compozitor, in timp ce am ascultat in surdina balada sa. Mi-a placut tare mult vizita, chiar daca intreaga atmosfera din casa mi-a intristat sufletul. Am scris si impresii pe blogul meu de calatorii.
    Numai bine iti doresc si o noua saptamana cat mai reusita!

    Apreciază

    • Într-adevăr sunt versuri frumoase, pline de simțăminte minunate. Am recitit cu plăcere impresiile tale în urma vizitei la casa unde s-a născut Ciprian Porumbescu în articolul din 2014, un alt articol minunat plin de vibrație sufletească. Mulțumesc de vizită și cuvintele de apreciere, o zi frumoasă plină de voie bună !

      Apreciază

Lasă un răspuns

