Despre trei culori

Ziua limbii române n-a trecut
căci vorba dulce cu care am crescut
e răsfățată de poeți și scriitori,
de toți cei ce o iubesc neabătut
pe drumul vieții călători.
Și iau condeiul spre mărturisire
căci nu-mi dă pace, din cauză de iubire:

Luat-am din galbenul
din spic și soare:
taina iubirii ambasadoare;
luat-am din albastrul
azuriu al cerului
o taină, spre dar pământului;
luat-am din roșul
sângelui de om viteaz
și-al buzelor ce dau cuvântul,
puterea realizării, simțul treaz;
de toate trei îmi spune gândul
că nu înseamnă numai tricolorul,
ci poate fi licoare fermecată
în care, să-mi înmoi condeiul
și despre trei culori să scriu,
în el – poemul.

© Georgeta R.M.

Lasă un comentariu

Filed under Motive pentru condei

Lasă un răspuns

