De la poezia realității la realitatea poeziei

Un articol binevenit, despre realitatea poeziei văzută într-un context larg, prin prisma criticului literar dar și al poetei care mărturisește (într-o poezie ”sunt rusoaică la București/și româncă la Moscova”) că ”Viața mea nu este o ediție critică a literaturii, este literatură” și că literatura este un stil de viață, viața în care ”universităţile mele în ale scrisului au fost cărţile bune pe care le-am citit şi oamenii buni pe care i-am întâlnit, dar şi spaţiul geografic care mă conţine”. Acest articol din revista Scriptor mi-a atras atenția în primul rând pentru că era vorba despre poezie și citind punctele sale de vedere am sesizat, având în vedere titlul, o percepție pătrunzătoare și lucidă a sinelui și realității din jur, autoarea remarcându-se ca un atent critic literar, eliberat de constrângeri. Deși tânără Maria Pilchin are un profil bine conturat având numeroase articole publicate în presa literară, cărți, eseuri și poezie. Propunând lectura articolului ca făcând parte din cultura lecturii, ca un exercițiu intelectual, să descoperim punctele de vedere ale Mariei Pilchin în ale poeziei:
http://www.editurajunimea.ro/wp-content/uploads/2016/10/SCRIPTOR-7-8-2017.pdf
pg.18-20

Scrie un comentariu

Din categoria Motive pentru condei

Lasă un răspuns

