Poezii de Maria Pilchin

Scoica

bărbatul pe care-l iubesc e frumos
are mâini frumoase şi pasul de cerb
bărbaţii care mă doresc pe el îl doresc
grozav de frumoşi se doresc pe ei în el
cu mâini frumoase şi pasul de cerb
bărbaţii care îmi zic cuvinte alese
lui i le zic ei suflă în mine ca într-o moluscă
ca să audă el îmi ating cochilia albă şi calcaroasă
şi îl ating pe el eu scoică marină cochilie sunt
carapace colilie şi animal un refugiu…

Cercei cu motive greceşti

de ziua mea am mers cu el
la aureola unde mi-a cumpărat
acei cercei cu motive greceşti
iubirea noastră azi ţine de antichitate
dar la fiecare alegeri îmi scot caseta
cu bijuterii de ocazie şi mi-i pun
merg şi votez împotriva partidului
din care face parte pun ştampila
vin acasă şi îmi scot cerceii
democraţia s-a născut la elini.

Aurul foşnitor

alchimiştii forfoteau să facă aur din nimic
au reuşit căci aveau piatra filozofală
fiecare bancnotă pe care o dau la ghişeu
este arta prefacerii nimicului în aur.

Scrie un comentariu

Din categoria Motive pentru condei

Lasă un răspuns

