Un act de recuperare şi relegitimare a unei dimensiuni spirituale cu Cela Neamțu

Un nou limbaj artistic – triolet

Dimensiuni spirituale
în tapiserii moderne
au contexte noi, sacrale
dimensiuni spirituale.
Definiri conceptuale,
motive noi, vor așterne
dimensiuni spirituale
în tapiserii moderne.

© Georgeta R.M.

”Cela Neamţu se integrează pe plan european fenomenului revitalizării tapiseriei. După peste patru secole de glorie, tapiseria cunoaşte pe plan european, la sfîrşitul sec. XVIII, un vizibil regres datorită circumstanţelor sociale, nefavorabile dezvoltării ei, dar şi unor cauze intrinseci artistice, ale genului care renunţa frecvent la propriul lui limbaj în favoarea celor ale altor arte vizuale. Este meritul lui Jean Lurçat, în primele decenii ale secolului trecut, de a reînvia această artă pe plan european, reevaluîndu-i limbajul sub auspiciile unei evidente modernităţi. După încercările nu lipsite de reuşite ale deceniului 7, Cela Neamţu – absolventă din 1966 (şefă de promoţie) a Institutului de Artă “N. Grigorescu” (Bucureşti) activitatea creatoare a artistei cunoaşte o permanentă ascendenţă”.
Sursa citat, continuare

Imagini tapiserii Cela Neamțu, pag.45-48

Anunțuri

3 comentarii

Din categoria Motive pentru condei

3 răspunsuri la „Un act de recuperare şi relegitimare a unei dimensiuni spirituale cu Cela Neamțu

  1. La timpuri noi se impun tapiserii noi.

    • De acord cu d-vs, și aș adăuga că este o bucurie apariția unor asemenea oameni care având har, talent dar și multă muncă și cercetare fac să apară lucrări reprezentative. O zi plăcută și rodnică !

  2. Dr. Gheorghe Macarie’s presentation, a doctor of art history, is remarkable and so welcomed because he reinforces his belief („I hope in a re-evaluation of the Romanian art values for its fair integration in the patrimony of European art and of the entire world. „) I enjoyed this presentation beside with many others people and I thought to share it with those who visit my blog. As the article says, after four centuries of glory, from the end of the 18th century the art of tapestry enters a shadow cone, a regression due to the causes shown, but which at the beginning of the 20th century will have a resurrection due to Jean Lurçat, – „under the auspices of an obvious modernity”, and others, as well as due to Cela Neamţu, which „is in art not only as a messenger of the Romanian soul, but also as a leading exponent in the world … giving the tapestry a new status and a new artistic language”. The starting points in his creations were the artistic values of our Romanian folk fabrics as well as those with Byzantine influences.